Skyfun

 

Tuto pohodovou stíhačku máme oba - Pepa i Vojta, je dobře ovladatelná a umí létat hodně rychle, ale i docela pomalu, bez motoru, jako větroň. Ovládá se jenom alilerony a motorem, avšak řízení je překvapivě příjemné, jenom je potřeba pilotovat soustředěně a nepřehánět výchylky. Mírná akrobacie (loping, výkrut, přemet,) není problém, stejně jako šílené nedefinovatelné figury; pověstné jsou Pepovy super nízké průlety, kdy přihlížející v hrůze zalehávají na zem :-)))

 

Pro stavbu jsme si (po postavení několika kusů) vypiplali některá zlepšení: Serva přesuneme na horní stranu křídel (originálně jsou dole a jsou tam příliš zranitelná), původní měkké elevony jsou nahrazeny pevnými z tvrdé balsy potažené Oracoverem a usazeny každé na třech - čtyřech kvalitních pantech MPJet. Křídla jsou zpevněna vlepením uhlíkové tyčky o průměru 2 mm. Do přední části trupu je na podlahu přilepen "skokanský můstek", který v případě velmi tvrdého přistání ochrání trup před devastací vpřed letící baterií (takto je vymrštěna tím skokaňákem pryč z trupu). Trup je zdola ochráněn velmi pevnou "chromovou" lepicí páskou. Tato se nám osvědčila více než skelná páska.

 

Můj Skyfun absolvoval lehký tuning: Po havárce nahrazena původní kabina jinou specielní, vyrobenou s PET lahve (je nižší a má menší odpor vzduchu), motor Typhoon 2218 kV3450 a vrtule Graupner 4,7x4 nebo APC 4,5x4,1. Dle telemetrického záznamu dokáže tento Skyfun letět přes 170 km/hod!

 

 

Dalším výkonnostním skokem bylo použití 500W inrunnerů, původně určených pouze pro auta, s hodně vysokým kV (3850). Jsou sice poněkud těžké (dovažujeme baterkami ve špici), ale výkonu mají na rozdávání. Při použití vhodné vrtule letí Skyfun odhadem přes 200km/hod., ale přesné měření jsme zatím nestihli provést. V nejdrsnějším setupu tyto motory jsou přetíženy na cca 70A, a to je taky důvodem, proč mě tento motor už shořel plamenem (Pepovi zatím stále drží - že by měkčí baterky?).  A zatím poslední krutý setup je Scorpion 2221, původně helikoptérový motor do nejvýkonnějších sestav s T-Rexem 450.

 

V nejrychlejších sestavách už se dostáváme na hranici toho, co dokážeme rozumně ovládat, takže konečně jsme se dostali do stavu, že někdy létáme na půl plynu :-)

Se Skyfunem se účastním beta-testování elektronické řídicí jedntky Spirit-Aero. S ní má Spirit jiné vlastnosti, létání je více "robotické", umožňuje bezpečné přistání na minimální rychlosti:

Jako správný bojový Jet občas taky bourá, a když se to v rychlosti potká se zemí, tak to takhle roztomile nakrčí čumáček: